Mindenki azt mondja, hogy az első benyomás nagyon fontos az életben. Ez a bizonyos első benyomás gyakran azzal alakul ki, hogy az emberek rátekintenek a logóra. Éppen ezért nagyon fontos, hogy figyelemfelkeltő és kreatív legyen, ugyanakkor ez a figyelemfelkeltés néha drágább, mint azt gondolnánk.
Előző cikkemben bemutattam a világ legolcsóbban készült logóit. Lássuk most a legdrágábbakat!
5. ANZ - 15 millió dollár (4 milliárd forint)
2009 tavaszán az ausztrál bankóriás úgy döntött, hogy sikerük kulcsa egy újragondolt logó lenne. Ennek meg is volt az ára, 15 millió dollárba került az a bizonyos újragondolás, azonban azóta a sikerük töretlen.
4. Posten Norge - 55 millió dollár (15 milliárd forint)
A Posten Norge mint ahogy az a nevéből is adódik Norvégiában postai küldemények kézbesítésével foglalkozó vállalkozás. 2008-ban új üzleti stratégiát vezettek be, aminek köszönhetően 55 millió dollárért megújult logójuk kinézete is.
3. Accenture - 100 millió dollár (28 milliárd forint)
A különböző üzleti tanácsadással foglalkozó cég korábbi logója felkerült a 10 legrosszabbul megálmodott logók listájára. Így érthető volt a váltás, ami kereken 100 millió dollárba került az 1989-ben alakult cégnek.
2. BP - 211 millió dollár (59 milliárd forint)
A világ egyik legnagyobb energiát szolgáltató vállalata 2000-ben markánsan megváltozott. Ekkor több, mint 200 millió dollárt költöttek arra, hogy a cég nevét lerövidítsék és frappánsabb szlogent is ekkor kapott a vállalat. Céljuk a zöld energia kihangsúlyozása volt az új design-nal. Nos, ez egy sikeres küldetés volt!
1. Symantec - 1 milliárd 280 millió dollár (358 milliárd forint)
A különböző vírusvédelmi technikákkal foglalkozó cég vissza akarta nyerni régi helyét a piacon, és az új logó ennek az egyik alapvető tényezője volt. Erre összesen 358 milliárd forintnak megfelelő dollárt költöttek.